Dagen idag! :)

 
Hellu!!! 
Dagen idag började med att jag missade bussen och kom försent till skolan, kanske inte den bästa början på dagen men den blev i alla fall bättre. På kemin idag gjorde vi två olika labbar. Eller den ena gjorde vår nolärare och vi fick titta på. Den gick ut på att bränna olika jonföreingnar och med hjälp lågfärgen se vilket ämne det var :) Den andra labben gick ut på att hälla upp lite vatten i ett provrör, hälla i btb och se vilken färg det blev. Sedan skulle vi andas några gånger i provröret och håller för med tummen för att se vad som hände. Det var kul och jag labbade med Gibbe :) På eftermiddagen hade vi hemkunskapsprov i näringslära. Efter skolan tog jag bussen hem med Jenca. När jag kom hem lagade jag köttbullar och potatismos, väldigt komplicerat så jag förstår att ni är imponerade ;) Nu har jag tittat på finalen av ung och bortskämd och den som jag hejade på vann!! :D Nu ska jag skriva på ett so-arbete. 
 
Gibbes hand och vårt provrör. Någon som kan gissa vilken färg det blev efter många "utandningar" ;)
 
Mat :) 
Ha det gött!!! 
Mvh Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0